1. Vzhled a obsah nástěnky – základním pravidlem je, že nástěnky musí být bohaté a obsažné. Každá nástěnka by měla obsahovat minimálně pětadvacet až padesát obrázků (pinů), abyste svým čtenářům byli schopni poskytnout užitečný zdroj, ke kterému by měli mít důvod se znovu a znovu vracet. Nástěnky by měly mít krátké, chytlavé názvy s klíčovými slovy vztahujícími se k obsahu. Zároveň je zapotřebí opatřit je zářivými fotografiemi, které ihned přitáhnou pozornost. Neméně důležité je každou nástěnku stručně popsat, stačí jedna až dvě věty.
2. Účel nástěnky – každá nástěnka musí sloužit určitému účelu; může mít za úkol směrovat uživatele na vaše stránky, být místem, kam připnete svůj vlastní obsah, nebo být prostým „lákadlem“ k přitáhnutí uživatelů. Klidně můžete mít několik nástěnek jen tak pro zábavu, ale tyto je lepší umístit do spodní části a držet je mimo hlavní provoz na vaší Pinterest stránce.
3. Pořadí nástěnek – Pořadí je velmi důležité. Nástěnky vztahující se k vašemu podnikání či webové stránce by měly vždy být v horní řadě vaší stránky. Tyto nástěnky by měly obsahovat materiál, který odkazuje zpět k vašim stránkám a téměř nic dalšího – to se týká obzvláště vaší klíčové nástěnky – umístěné vlevo nahoře. Všechny ostatní nástěnky v horní řadě by se měly soustředit na specifickou oblast vaší činnosti. Následující řada by měla obsahovat dodatečné nástěnky zaměřené na určitý aspekt vaší činnosti, případně „návnadné“ nástěnky (o těch více za okamžik). Poté by měly následovat Skupinové nástěnky a až zcela vespod by se měly nacházet vaše „nástěnky pro zábavu“.
4. Návnadné nástěnky – představím vám dobrý způsob, jak nahlížet na Pinterest. Proč jsou květiny barevné a přitažlivé, s krásnou vůní? Jsou tak stvořené proto, aby k sobě přitáhly ptáčky a včeličky. Včeličkám se během jejich návštěvy přilepí pyl na nohy a ony ho odnesou na další květiny. Ptáčkové vstřebají semínka a nektar, které později „rozesejí“ v jiných oblastech, kde pak vyrostou další květiny. Takhle by měly fungovat i vaše nástěnky. Měly by být zářivé a přitažlivé, plné nektaru a pylu, který naláká nové následovníky. Pokud se jim bude líbit, jak vaše nástěnky vypadají a voní, označí si je tím, že je začnou sledovat, aby je mohli opětovně navštěvovat. Budou přepínat vaši náplň na své vlastní nástěnky, stejně jako včela roznáší pyl, a jejich následovníci budou doufejme přepínat váš obsah ještě dál. Pečlivě tedy rozvažte, kdo je vaším cílovým publikem a na jakou návnadu jej můžete nalákat na vaši stránku.
5. Verifikace vaší stránky – Ověření vaší stránky a nastavení Obohacených obrázků (Rich pins) by mělo na vašem seznamu priorit stát poměrně vysoko. Tyto obrázky totiž nejen propůjčují vaší stránce autenticitu, ale také vytvářejí na vašich obrázcích permanentní „značku“, takže i když budou přešpendlené na stránky jiných lidí, budou stále obsahovat permanentní odkaz na vaší stránku. To je definitivně něco, co CHCETE. Nastavit to není složité, stačí vložit do vaší stránky měřící kód.
6. Jak SPRÁVNĚ připínat (pinovat) – Překvapivě je možné připínat i nesprávně. Například nemůžete připínat z obecné domovské stránky, nebo ze stránky která obsahuje celou řadu produktů. Je třeba jít na specifickou stránku určitého článku nebo produktu a pinovat odtud. V opačném případě pokud někdo na tento pin klikne o několik měsíců později, položka, kterou chce vidět, se mohla přesunout na jinou stránku. To je pak samozřejmě pro vaše následovatele frustrující.
7. Jak PIN popsat – Když něco připínáte, dejte si tu práci s napsáním hezkého popisu. Nepoužívejte “hashtags” – v Instagramu se bez nich téměř neobejdete, ale v Pinterestu jsou zbytečné. Použijte neformální popis, který zní jako něco, co by řekla „skutečná osoba“, ne jako popis z katalogu. Držte se kratšího formátu – jedna až dvě věty.
8. Jak často připínat – Tady jsou různé názorové proudy. Někteří experti říkají, že byste měli pinovat dvacetkrát za den, ale kdo má na to čas? Pinterest není jako facebook, kde lidé sledují, jak často něco publikujete. Pinterest je více nahodilý, neuvidíte den za dnem ty samé lidi. Ale i tak budete chtít tady zachovat svoji přítomnost a budete chtít, aby se vaše nástěnky rozrůstaly, takže dobrým cílem je pinovat dvakrát až třikrát týdně. V mém příštím článku vám představím několik druhů plánovacího softwaru, který vám s tím může pomoci.
9. Co jsou skupinové nástěnky a jak je najít – Skupinové nástěnky jsou sdílené nástěnky, které mají více přispěvatelů, někdy až stovky lidí. Všichni mohou připínat, ale přesunovat, kopírovat, či mazat můžete pouze své vlastní obrázky. Skupinové nástěnky mají často seznam pravidel, které je nutné pečlivě dodržovat.
Nejsnadnějším způsobem, jak najít skupinové nástěnky ve vaší oblasti zájmu, je prohlédnout si konkurenci. Najděte několik konkurentů a podívejte se, jestli mají na svých profilech skupinové nástěnky. Pokud ano, klikněte na ně a zjistěte, kdo je spravuje. V horním rohu skupinové nástěnky uvidíte kolečka, která představují uživatele přispívající na nástěnku. Kolečko úplně vlevo je majitel nástěnky. Poté můžete najít obrázky přidané touto osobou, kliknout na jeden a zanechat komentář s prosbou o přidání. Občas bude nahoře na nástěnce seznam pravidel a způsob, jak kontaktovat majitele. V tom případě se seznamte s těmito pravidly a určitě je dodržujte.
10. Proč být součástí skupinových nástěnek – Sdílení Vám může zvýšit objem obrázků při minimálně vynaložené práci z vaší strany. Můžete tak na svou stránku přidat témata, která jsou mimo vaše pole působnosti, nebo která prostě nemáte čas vytvořit. Dalším využitím Skupinových nástěnek je získání dodatečného prostoru k připínání vašeho obsahu. Řekněme například, že prodáváte makeup a připínáte nový materiál třikrát týdně. Pokud se stanete členem dvou Skupinových nástěnek, můžete své věci pokaždé připínat na tři různá místa a získat tak trojnásobnou publicitu.
Snažte se vybírat skupinové nástěnky, které jsou populární a často z nich lidé připínají obrázky. Také si nástěnku dobře prohlédněte. Uvidíte-li spam nebo obrázky, které nesouvisí s tématem nástěnky, znamená to, že je zanedbávaná. K takové se samořejmě připojit nechcete.
Máte-li facebookovou stránku nebo účet na Twitteru nebo Instagramu, nezapomeňte zde svůj Pinterest propagovat. Čím více lidí bude váš profil sledovat, tím lépe pro Váš prodej.
Přeji přijemné „pinování“!
Zdroj: www.coshamie.com