Řekněme si to na rovinu. Nebylo to tak dávno, kdy jsme jako civilizace žasli nad představou získání obrazu prostřednictvím telefonní linky. Nebylo to tak dávno, kdy se obsah ve formě slov, obrazů a nápadů dostal do našich počítačových monitorů prostřednictvím internetu, jednoho z největších vynálezů Člověka – spolu s pivem, letadlem a svíčkovou. A řekněme si to na rovinu, někteří z nás se s tím stále vyrovnávají a přizpůsobují se obrovskému dopadu, který tenhle globální postup přístupu a konektivity má na naše životy, a především na naše podnikání. Je to fakt. Pokud dnes nejste na Internetu, tak de facto neexistujete.
V posledních letech ale online ekosystém, který pokračuje ve vývoji, dostal věci ještě dále. Sociální média se staly nevyhnutným nástrojem pro značky, které oslovují zákazníky, odbytiště a platformy, které jsou navržené tak, aby uspokojili narůstající populaci nového milénia s omezenější délkou pozornosti a s působivou kupní sílou. Jak pole online marketingu pokračuje v přizpůsobování svých struktur k neustále se měnícímu obrazu dostupných informací, do centra pozornosti se dostávají blogování, mikroblogování a platformy sdílení obrázků – a podniky s tím musí udržet krok. Ekonomie, jak nejistá se může zdát po šoku z Brexitu a cirkusu, kterým se stal závod o prezidentský post v Spojených státech, pokračuje v růstu. Kupní sila je vysoká a sebevědomí spotřebitelů se stává více a více závislé na účincích úspěšných kampaní sociálních médií. Věřte tomu nebo ne, vaši potenciální zákazníci teď tráví více času na svých mobilních zařízeních, neustále interagují na platformách jako je Twitter a obrovské množství dalších sítí, které jsou navržené tak, aby poskytli volný přístup k smysluplnému kontextu (nebo to bylo alespoň úmyslem!)
Vedoucí pracovníci velkých korporací a značek tweetují téměř každý den. Takže logická otázka kterou si položit zní: PROČ? Proč společnosti používají Twitter pro obchodní účely? Co z toho získám, když budu tweetovat?
Ve skutečnosti je to směšně jednoduché: 77% B2C společností získává své zákazníky ze sociálních médií. O značky, které používají Twitter, projevují zákazníci měsíčně dvakrát takový zájem. Celkově má platforma mikroblogování o 100% vyšší míru mezi projeveným zájmem a uzavřením obchodu v porovnání s tradičním inbound marketingem. Zapomeňte tedy na chladné emaily, otravné bannery a tisíce čtverečných mil papíru promarněného na letáky a brožury: budoucnost vašeho byznysu, jakkoli bizarní se to může zdát, je na Twitteru a čeká na to, abyste udělali krok vpřed. Žádný jiný systém nemá vyšší míru úspěšnosti při generování provozu, generování zájmu ze strany potenciálních zákazníků a konverze prodeje, jak sociální média – pro podniky na celém světě je Twitter tou nejlepší platformou.
Pokud ani výše uvedené není dost na to, aby vás to přesvědčilo o tom, že možná přicházíte o fenomenální a cenově dostupný (nebo naprosto bezplatný) prodejní a marketingový nástroj, vezměte prosím na vědomí, že 90% novinářů na celém světě navštěvuje Profil značky na Twitteru při hledání inspirace, nebo při dělání průzkumu pro své články. Zajímavý fakt: 15. ledna 2009 letoun US Airways havaroval v newyorské řece Hudson. Fotografie zveřejněná na Twitteru jako nejnovější zpráva dokonce předběhla tradiční média. Zdůraznilo to úlohu Twitteru v nejnovějších zprávách, které do dnešního dne zveřejňují všechny novinky ještě před žurnalisty.
Platforma mikroblogování má za sebou během posledních 5-6 let naprosto působivý vývoj. Když byla spuštěna poprvé, potenciální uživatelé měli limit 140 znaků kvůli limitů textů v SMS. V dnešních dnech síla Twitteru spočívá ve schopnosti komunikovat s kýmkoliv na jakémkoliv mobilním telefonu na světě. A tak Twitter přizpůsobil svůj obsah a začal rozkvétat. Od 1. čtvrtletí roku 2010 do 1. čtvrtletí roku 2016 vzrostla populace Twitteru z 30 milionů na 310 milionů, přičemž více jak 80% z nich má Twitter na svém telefonu. Sociální média nebyli pro podnikání nikdy tak klíčová. Více jak 500 milionů lidí tuhle stránku navštěvuje měsíčně, dokonce i bez přihlášení. 500 milionů tweetů je odesláno každý den, nebo ještě lépe, 600 tweetů je odesláno každou sekundu.
Spojené království je, pokud jde o Twitter, na potravinovém řetězci vysoko. Top 5 světových trhů představuje 50% aktivních uživatelů a Spojené království drží čtvrtou příčku, hned za Spojenými státy, Japonskem a Indonésií. Londýn je třetím nejaktivnějším. Panuje všeobecná shoda, že miliony uživatelů sledují společnosti a mediální organizace jako generátory prvotřídního obsahu pro postřehy, inspiraci a informace. Ve skutečnosti průměrný uživatel sleduje 5 podniků a neexistuje důvod, proč by vaše značka neměla být jedním z nich – hlavně v médiu, které umožňuje společnostem interagovat se svými veřejnými a potenciálními spotřebiteli. Nic neudělá lepší povědomí o značce jak fakt, že 80% uživatelů Twitteru zmínilo značku ve tweetu. 58% světových top značek vybudovalo na platformě mikroblogování více než 100 tis. sledujících. Dochází vám důvody pro ignorování této nepopíratelné příležitosti.
Další přirozená otázka, která se naskytuje, je: Kde začít?
Ujistěte se, že váš profil je odrazem nejen toho, co vaše značka dělá, ale také vášně, která jí pohání. To udá tón pro strategii vašeho obsahu – a můžete si být klidně jistí, že za úspěšným profilem na Twitteru je ohromné množství výzkumu a strategie.
Zaměřte se na autenticitu. Nechte zazářit osobnost a hodnoty vaší značky. Sdílejte své vize a návrhy, důvody, proč ráno vstáváte. Netrapte se tím, abyste dosáhli jistou formu dokonalosti na Twitteru. Být nefalšovaný a autentický má větší hodnotu než cokoliv jiné.
Použijte velké množství vizuálních prvků. Tweety s obrázky získávají o 18% víc rozkliknutí, o 89% víc lajků a o 150% víc sdílení. Bohatý mediální obsah poskytne 3-4x lepší výkon a vygeneruje o 180% více obchodních vztahů, nežli plochý tweet.
Vypracujte si kalendář obsahu a naplánujte si svůj týden předem. Tento plán vám především poslouží k zavedení určitého rytmu.. Přiřaďte si témata a myšlenky ke konkrétním dnům v týdnu a pokuste se následovat cestu, kterou jste si vytvořili. Měsíční plánování vám také pomůže připravit se na klíčové události ve vašem oboru.
Nezapomínejte na hashtagy pro zapojení se do konverzace, nebo pro její vedení. Uživatelé Twitteru často vyhledávají highlighty a oblíbené témata prostřednictvím hashtagů. Použitím až třech relevantních klíčových pojmů zvýšíte vaší návštěvnost a zhlédnutí profilu exponenciálně. Jde o nejlepší způsob, jak se dostat do kontaktu a přilákat pozornost jinak nevědomých potenciálních zákazníků – objev značky tým nejlepším způsobem.
Co je nejdůležitější, zaměřte se na kvalitu místo kvantity. Jeden skvělý tweet denně je mnohem zajímavější jak 3-5 nudné tweety. Pak znovu, 3-5 fantastických tweetů denně je ještě lepší. Vypracujte si svou strategii a zkoumejte své publikum a své úspěchy – z analýz budete schopní říct, co pro vaši značku funguje a co ne. Nebojte se vyzkoušet vícero témat a stylů, dokud nenajdete to, co funguje, nejlépe vaše publikum zaujme a nejlépe v něm zarezonuje.
Přeji úspěšné “tweetování”!
Zdroj: http://coshamie.com/twitter-gateway-art-interior-design-brands/