Proč jsou služby v menší marketingové agentuře kolikrát lepší než u velké korporátní.
Ať už jste umělec, designer, menší výrobce nebo třeba menší architektonické studio, nějaký druh marketingu v dnešní době potřebujete. Možná máte již zavedenou značku, ale zavádíte na trh nové služby nebo produkty. Opět budete potřebovat kvalitně zpracovanou strategii, která je základem jak klasického, tak dnes již hojně využívaného social media marketingu. Pokud čtete tento článek, je pravděpodobné, že si právě teď kladete otázku, zdali byste měli využít služeb velké korporátní agentury nebo menší agentury.
Faktem tedy je, že budete potřebovat pro svou značku chytrý obsah a odvážnou, brilantní kampaň, která vyžaduje inteligentní strategii. Přiznejme si, že čím dál tím více firem přechází od tradičních marketingových taktik k unikátním a velmi zacíleným strategiím, které právě sociální sítě umožňují. Přičemž tajemství úspěchu nespočívá ve velikosti vašeho arzenálu, ale ve způsobu, jakým ho „v boji“ proti ostatním značkám využíváte.
Rozhodnete se tedy oslovit velkou korporátní marketingovou agenturu. Nicméně brzy si uvědomíte, že prostředky které jste do služeb investovali, se vám jen tak nevrátí. Ve skutečnosti totiž mnoho velkých tradičních marketingových agentur využívá služeb právě těchto menších agentur. Důvody jsou různé – buď jsou zaneprázdněny honbou za větším klientem, nebo ví, že právě tento individuální přístup malé agentury mohou nejlépe nabídnout. Nehledě na to, že práce s menší agenturou vám ušetří nejen čas, ale také dost peněz. Tak proč tedy neoslovit menší agenturu rovnou?
Větší není vždy lepší – výhody využívání kvalifikovaných rukou malého marketingového týmu nemohou být ignorovány. Především dostanete vysoce individualizované služby, a neskutečné nadšení a pracovní nasazení. Menší firmy dávají přednost menšímu počtu pečlivě vybraných klientů, aby byly schopny zaručit kvalitu a včasné dodání. Malé týmy mají také menší byrokracii, a tudíž mohou okamžitě reagovat na sebemenší změnu, situaci, zprávu, která může ovlivnit vaši značku – to znamená, že vaše kampaň se může nastartovat rychleji.
Menší agentury si opravdu nemohou dovolit velké týmy a průměrné služby. Každý člen jejich malého týmu je vysoce kvalifikovaný. A nemyslete si, že nemohou řešit velké klienty – naopak, mohou to dělat „levou zadní“. Oni se pouze rozhodli zůstat v malé agentuře a pracovat s pár vyvolenými klienty.
Zároveň je obecně známá skutečnost, že velké tradiční agentury nevyužívají sociální média k navazování, udržovaní, či posilovaní vztahů s příznivci, ale spíše vkládají na sociální sítě tradiční reklamní obsah, což firmám u fanoušků a možných zákazníku příliš nepomůže. Efektivní agentura implementuje speciální obsah vytvořený značce na míru určený pro použití v rámci sociálních sítí, ať už se jedná o Twitter, Instagram, Facebook nebo Pinterest.
Menší agentury mají buď specializaci v určitém odvětví, nebo ve svém individuálním přístupu věnují větší pozornost studiu svých zákazníků, a dokonce vytipují archetypy, na které svou strategii zaměří. Díky jejich nadšení pro studium specifického trhu a zákazníků vám pomohou vybrat ten správný styl a tón hlasu pro příslušný trh.
Jelikož sama pracuji pro menší společnost, moc dobře vím, kolik času a energie strávíme nad budováním a dodáním marketingové strategie v souladu s klientským rozpočtem. Máme individuální přístup ke specifickým aspektům klientského marketingu, a pro zvýšení povědomí o značce využíváme zejména sociálních sítí a blogerských příspěvků. Navíc se specializujeme na určité odvětví, v našem případě interiérový a produktový design, a umění. Je to obor, ve kterém působíme již řadu let, a tudíž mu rozumíme. Máme v něm také řadu kontaktů, takže víme přesně, kam se kdy obrátit.
Ačkoliv malá agentura půjde po nevyšlapané cestičce, a bude tudíž riskovat, je schopna dosáhnout lepších výsledků, právě díky individuálnímu přístupu, osobním kontaktům a flexibilitě, což je v dnešním rychle se měnícím světě klíčové.